מהו אולקוס וכיצד הרפואה הסינית יכולה לעזור?

תוכן עניינים

בין 10% ל- 13% אנשים באוכלוסייה יסבלו בשלב כזה או אחר מאולקוס. למעשה, אולקוס הוא כיב פפטי, כלומר פצע ברירית המצפה את התריסריון והקיבה. התסמינים לאולקוס הם כאבי בטן, צריבה חזקה באזור שבין החזה לטבור (לרוב בבוקר ובין הארוחות), ירידה בתיאבון, עייפות, חולשה ובחילות. תסמינים פחות נפוצים המחייבים הגעה לחדר מיון הם הקאה דמית, צואה כהה מאוד והקאות שחוזרות על עצמן.

מהם הגורמים לאולקוס?

הגורמים להיווצרות של אולקוס במרבית המקרים הם:

  • נטילת תרופות אנטיביוטיקה
  • תזונה לקויה
  • עישון וצריכה מוגברת של אלכוהול
  • צריכה מוגברת של מזונות ומאכלים המכילים קפאין

הרפואה הקונבנציונלית מטפל באולקוס על ידי מתן תרופות השייכות לקבוצת סותרי חומציות כמו למשל לנטון, נקסיום ולוסק. כשנמצא בבדיקות שילוב בין הכיבים לבין חיידק ההליקובקטר פילורי משלבים טיפול אנטיביוטי. במקרים חריגים יכולה להיות המלצות רפואיות נוספות.

 כיצד הרפואה הסינית ותזונה נכונה יכולים לסייע?

התזונה המומלצת עבור מי שסובל מהבעיה קשורה לרוב למינון ולסדר של הארוחות. כלומר, במקום לאכול שלוש ארוחות גדולות ומשביעות, מומלץ לפרוס את הארוחות על פני כל היום ולהקפיד על מנות קטנות. מרק ירקות, שמן זית, שיבולת שועל חמה, מזונות כתומים כמו פפאיה, בטטה וגזר, מיצי ירקות שאינם חמוצים, כוסמת וחמאה מזוקקת (חמאת גהי) מומלצים במצבים של אולקוס. מזונות מהם מומלץ להימנע הם מאכלים שומניים ומטוגנים, שוקולד, נענע ומנטה, שום ובצל, אוכל מתובל מאוד, חריף, שתיה שאיננה מים או תה טבעי, קפאין ופירות הדר.

 

בנוסף, דיקור סיני יכול מאוד להקל בהפחתת תהליכים דלקתיים במערכת העיכול והמעיים, מחלות מעיים ועוד. הדיקור משפר את הזרימה והתנועה במערכת, מאזן את הלחות, החום והקור, מפחית את הכאב ומוריד משמעותית את תדירות ועוצמת ההתקפים. בנוסף, נהוג לשלב תמציות צמחי מרפא המקלים מאוד.

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: