אורולוג מומלץ בוחרים לפי סוג התמחות

תוכן עניינים

כשאנו מחפשים אורולוג מומלץ, בין אם דרך קופת החולים ובין אם במסגרת הביטוח הפרטי המשלים שיש לרובנו היום, חשוב לעשות הבחנה בין מומחה המטפל במגוון של בעיות ותסמינים הקשורים במערכת השתן אצל שני המינים ובמערכת הרבייה של הגבר לבין אורולוג עם התמחות ספציפית כמו למשל אורולוג אונקולוג. רוב האנשים שפונים לאורולוג עושים זאת בשל בעיות הקשורות למערכת השתן, מצבים של אבנים בכליות, אבנים בדרכי השתן, מגוון רחב של זיהומים ודלקות בדרכי השתן, מצבים של אין אונות, פעילות יתר של השלפוחית ועוד.

 

מתי יש לפנות לאורולוג מומלץ עם התמחות ספציפית?

כאמור, יש הבדל בין בעיות אורולוגיות כלליות לבין מחלות ספציפיות כמו למשל סרטן הערמונית, סרטן שלפוחית השתן או בעיות פוריות למשל. הדרך לבחור אורולוג מומחה בתחום ספציפי היא על פי התסמינים מהם אתם סובלים וכמובן אחרי שעברתם סדרת בדיקות ואבחונים.

תסמינים לסרטן הערמונית

  • קושי או צריבה בעת מתן שתן
  • עליה ניכרת בתדירות מתן שתן בעיקר בשעות הלילה
  • דם בשתן, המוטוריה
  • פליטות זרע

 

חשוב לדעת כי התסמינים הללו עלולים להופיע גם כתוצאה מהגדלה שפירה של הערמונית, מצב שמתרחש בגוף בדרך כלל מגיל 50 ואילך. במידה ומתקיימים אחד או יותר מהתסמינים הללו, ניתן לגשת לכל אורולוג מומלץ ולוודא שהוא שולח אתכם לבדיקות מעקב כמו בדיקת PSA, בדיקת אצבע רקטלית המכונה גם DRE ובדיקת MRI.

 

לאחר אבחון ראשוני ישלח אתכם הרופא לביצוע ביופסיה של הערמונית שזו בדיקה שלא כל אורולוג מבצע. בדיקות אבחון נוספות שעוזרות לשלול או לאשש סרטן בערמונית הן מיפוי עצמות, צילומי רנטגן, סריקת CT ובדיקת מיפוי PET CT

רק לאחר מכן ניתן יהיה לקבוע תכנית טיפול מתאימה בהתאם לממצאים דוגמת מעקב, ניתוח כירורגי ועוד.

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: