3 מחלות עיניים שחשוב שכל אחד יכיר

תוכן עניינים

אין בכלל ספק כי בין האיברים החשובים והחיוניים בגוף האדם אלו הן העיניים. יחד עם זאת, רוב האנשים יחוו בעיה בעיניים או במערכת הראייה בשלב כזה או אחר. הנה 3 מחלות עיניים ששווה להכיר.

 

מחלות עיניים נפוצות- גלאוקומה

מדובר למעשה בקבוצה של מחלות שמובילות לנזק בעצב הראייה. מדובר למעשה בגורם השני הכי שכיח שמוביל לעיוורון ומכנים אותה ”הגנב של הראייה“ משום שלרוב אין לה סימפטומים מקדימים והחולים בכלל לא מודעים שהם סובלים ממנה, אלא מגלים זאת רק אחרי שהנזק כבר התרחש. מעקב וטיפול פשוטים יכולים למנוע אותה או לעכב את תהליך ההתפתחות שלה. הנפוצה מבין כל הגלאוקומות היא גלאוקומה פתוחת זויה ובה אין חסימה נראית לעין אלא חסימה בלתי נראית באזור שאחראי על תהליך ניקוז הנוזלים.

 

קטרקט

מדובר למעשה בהתפתחות של עכירות בעדשת העין. רוב החולים הסובלים ממנה עברו את גיל 60. כדי למנוע עיוורון יש לעבור ניתוח כירורגי. מדובר בתהליך שנמשך שנים ואינו כואב. התסמינים קשורים לטשטוש בראיה, הגדלה במספר המשקפיים, הילות, סנוורים וכפל באחת מהעיניים. כל אדם שעבר את גיל 60 נדרש להיבדק אצל רופא עיניים פעם בשנה.

 

רטינופתיה סכרתית

מחלה שמובילה לדימומים, דליפות של נוזלים ואף לסתימה במבנה כלי הדם הקטנים ברשתית של העין. ברוב המקרים מחלת רשתית העין מסוג זה היא בעצם סיבוך של סכרת והיא יכולה להוביל במקרים חמורים אפילו לעיוורון. השינויים נוצרים כתוצאה מרמות גבוהות של סוכר בדם ולחץ דם גבוה. הטיפול משתנה בהתאם לקצב התפתחות המחלה וכולל הזרקה של תרופות, טיפול בלייזר ולעתים אף נדרש ניתוח כירורגי. טיפול בתסמיני סכרת, מעקב ושמירה על איזון ברמות הסוכרים והשומנים בדם מסייע למנוע את המחלה. ההמלצה של רופאי העיניים עבור חולי סוכרת היא להיבדק אחת לשנה.

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: