טיפול טבעי לטיקים- האם יש דבר כזה?

תוכן עניינים

טיקים הם למעשה סוג של התכווצויות בלתי רצוניות של השריר שגורמים פעמים רבות לחוסר נוחות, פגיעה בדימוי ובטחון העצמי ותסמיני לוואי נוספים. למעשה, מנתונים עולה כי עד 30% מהאוכלוסיה יסבלו בשלב כזה או אחר בחייהם מטיקים. ילדים ונוער סובלים מהם יותר בהשוואה למבוגרים, כך גם גברים בהשוואה לנשים. לעתים הטיקים מופיעים כבר מיד עם הלידה. יש סוגים שונים של טיקים, חלקם פשוטים, אחרים מורכבים יותר, טיקים קוליים לעומת תנועתיים. בעוד טיקים מסוימים חולפים מעצמם, אצל אחרים מדובר בהחמרה משמעותית ככל שהזמן עובר. טיקים פשוטים כוללים מצמוץ ו/או משיכה של איברים, לרוב נעלמים עם הזמן. לעומתם טיקים מורכבים משלבים בין טיקים פשוטים לקוליים, מתגברים עם הזמן. ועוברים מאיבר לאיבר. קיימות שיטות טיפול שונות כאשר בעשור האחרון חלה עליה בבחירת טיפול טבעי לטיקים בהשוואה לסוגי טיפול אחרים כמו הזרקות בוטוקס, טיפולים תרופתיים, טיפולים פסיכולוגיים ועוד.

 

כיצד טיפול טבעי יכול לסייע?

בכדי להבין איך טיפול טבעי יכול לסייע במצב של טיקים מוטוריים ו/או קוליים, חשוב להבין גם מדוע הם נוצרים. על פי הרפואה המערבית נמצא כי חוסר איזון או פגיעה בפעילות של קולטן הנקרא דופמין שנוצר במוח עלולים להוביל לטיקים. גם אחרי שביצעו אינספור הדמיות מוחיות, קיים קושי באיתור הסיבה המרכזית להופעתם. מה שכן יודעים בוודאות הוא שהדופמין אחראי על העברת תאי עצב ומשתתף בתהליכי חשיבה, תנועה, למידה וקשב. נמצא כי מוחם של ילדים הסובלים מטיקים מאופיין בתהליכי חשיבה זהים למוחם של מבוגרים. בנוסף, נמצא כי קיים קשר ישיר בין טיקים לבין הפרעות קשב וריכוז ביניהן ADHD, OCD, התקפי זעם ועוד.  מתחים, התרגשות, מצבים של עייפות יתר ולחץ עלולים במקרים רבים להחמיר את הטיקים.

 

טיפול בטיקים באמצעות צמחי מרפא

על פי הרפואה הסינית טיקים, הם תגובה להפרעה או חוסר איזון ברצף התקין של התנועות בגוף. באמצעות צמחי מרפא מסוימים ניתן לאזן את המערכת בשורשה של הבעיה. אותם צמחי מרפא מאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות ותקנים בינלאומיים מחמירים. הם עוזרים להפחית את הטיקים בצורה ניכרת ולהרגיע את המתח, החרדה והתקפי הזעם.

 

כיצד דיקור מסייע בטיפול בטיקים?

על פי הרפואה הסינית יש בגוף האדם 361 נקודות דיקור. הדיקור בקצוות מסוימים משפיע על הקצוו האחרים והמחט בעצם מייצרת סוג של תגובה באזור ומעוררת תאים עצביים הסמוכים לו. בנוסף, הדיקור מניע את האנרגיה והדם שתקועים באזורים מסוימים, מפחית כאבים ותורם במצבים של מתח, בעיות קשב וריכוז, כאבים, טיקים, תסמונת טורט ועוד.

 

במרכזים שונים משלבים בין צמחי מרפא לדיקור. לאחר אבחון מקיף של המטופל, ילד או מבוגר ותשאול מעמיק, קובעים תכנית טיפול מתאימה המשלבת בין דיקור במידת האפשר לבין צמחי מרפא. כאשר נוצרת התנגדות מטיפול הדיקור בעקבות המחטים, ניתן לשלב דיקור סיני מדומה ללא מחטים. כמו כן, ניתן להתייעץ ממגוון מטפלים ברפואה סינית לטיפולים נוספים.

 

מכיון וקיים קשר ישיר בין היווצרות של בעיות מסוימות כמו למשל קשיים של קשב וריכוז לבין תזונה לקויה וחוסר בביצוע פעילות גופנית, ההמלצה היא לרוב גם לשנות את התפריט התזונתי ולשלב פעילות גופנית מתונה התואמת את אופיו של הילד או המבוגר.

 

יתרונות השיטה:

  • מתאימה לילדים ומבוגרים כאחד בכל הגילאים.
  • מטפלת בשורש הבעיה ולא בסימפטום.
  • תורמת להפגת הסימפטומים ומבטיחה את אי החזרה של המחלה לטווח ארוך .
  • לא פוגעת בטיפולים אחרים שמגיעים מהרפואה הקונבנציונלית ואף מחזקת אותם.
  • ללא תופעות לוואי, סימנים או התמכרות .

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: