מזונות מומלצים לאישה ההרה להקלה על סימפטומים

תוכן עניינים

כל אישה הרה מודעת בימינו לכך שישנם מספר סוגי מזונות שחשוב להימנע מהם במהלך ההריון, בשל החשש מפגיעה בעובר, בריאותה שלה והגדלת הסיכויים לצירים מוקדמים. אך מה לגבי מזונות שכן מומלצים בזמן ההריון? נמצאת בהריון ורוצה לדאוג לתזונה נכונה ובריאה לך ולעובר שלך? בשורות הקרובות תקבלי סקירה של מספר סוגי מזונות שצריכה נבונה שלהם אמורה לשמור על איכות החיים שלך לאורך חודשי ההריון הארוכים, עם מינימום סבל ואי נוחות.

 

מזונות שמקלים על צרבת

בזמן הריון מופעל לחץ רב יותר מכיוון הבטן כלפי מעלה לקיבה, ובשילוב העובדה ששינויים הורמונליים שונים משפיעים לרעה על עוצמת הסגירה של השסתום בין הקיבה לוושט, הרי שאין זה פלא כי נשים רבות חוות צרבת בהריון ובעיקר החל מהטרימסטר השני. יחד עם זאת, בוודאי תשמחי לדעת שישנם מזונות שמונעים את תחושות השריפה ואי הנוחות בגרון כתוצאה מצרבת, דוגמת שקדים (לא מומלחים), תה בבנוג או תה ג'ינג'ר. כמו כן, גם לימון טרי סחוט תורם למניעת צרבת, מאחר שלמרות טעמו החמוץ, הוא מנטרל את החומציות שבקיבה ומקל משמעותית על התסמינים.

 

מזונות שמקלים על עצירות

נשים רבות חוות תופעות של עצירות בזמן הריון וזאת בשל שינויים הורמונליים ותזונתיים, תופעות לוואי של תוספי ברזל שניתנים להן וכמו כן, לחץ שמופעל על כל חלל הבטן, במיוחד בטרימסטר השלישי להריון. צריכת משלשלים מסוכנת מאוד בזמן ההריון וזאת מאחר והם עשויים לגרום להתפתחות מוקדמת של צירים ופגיעה קשה בעובר. מה בכל זאת תוכלי לעשות במקרה של עצירות בהריון? ובכן, מומלץ מאוד כי תצרכי מזונות שמרככים את הצואה או מגדילים את נפחה ועוזרים לתנועת מעיים טובה יותר. מבין מזונות אלו ניתן לציין שיבולת שועל, ירקות וקטניות. תוכלי לצרוך גם פירות מיובשים שמרככים את הצואה ומגרים קלות את המעיים לתנועה טובה יותר, כגון תאנים ושזיפים.

 

מזונות שמונעים אנמיה

אצל נשים בהריון נפח הדם עולה על מנת לספק די לחץ להזנת העובר באמצעות השלייה. עליית נפח זו מדללת מינרלים חשובים בדם ובראשם ברזל, מה שעלול לגרום לך לאנמית הריון. חוסר ברזל בהריון פוגע בהתפתחות העוברית וכמו כן, עשוי לגרום לתסמינים שונים אצלך, כגון ירידה בזיכרון, בעיות מצב רוח,  עייפות, קושי בביצוע פעילות ספורטיבית ועוד. על מנת למנוע מצב של אנמיה בזמן ההריון, רצוי כי תצרכי תוספי מזון שונים ומזונות שעשירים בברזל שנספג היטב. מזונות אלו מקורם מן החי אך כדאי להימנע מצריכה מוגזמת של בשר אדום ולהתמקד בעוף ובבשר הודו, שדלים יחסית בשומן ועשירים בחלבון וברזל.

אכילת בננות

מלבד היותה של הבננה חטיף טבעי שמחליף את הכמיהה והצריכה הלא בריאה למתוקים בזמן הריון, מדובר בפרי מאוד מומלץ גם מבחינות אחרות. בננה עשירה בוויטמינים מקבוצת B, שחיוניים מאוד לחילוף החומרים שלך בזמן ההריון, תורמים אנרגיה רבה להתפתחות העובר ומונעים עליית יתר שלך במשקל. בנוסף, חשוב כי תדעי שבתוך בננה יחידה יש כ- 10% מכמות הצריכה היומית המומלצת של מגנזיום עבור נשים בהריון. המגנזיום בבננה נספג היטב ומונע התכווצויות שרירים ברגליים, שאופייניות ביותר בנשים בהריון. המגנזיום גם תורם לאיזון בלחץ הדם, מה שעוזר למנוע מצבים של רעלת הריון.

 

עקרונות התזונה של הרפואה הסינית – למניעת בעיות עיכול

בעיות במערכת העיכול נחשבות למאוד נפוצות בקרב נשים בהריון, דבר שמתבטא בקשיי עיכול, נפיחות בטנית, קוליטיס ועוד. על מנת לטפל בהן ואף למנוע אותן מלכתחילה, מומלץ מאוד כי תפני אל מטפלים ברפואה סינית. התאמת תפריט תזונתי מתאים שמבוסס על עקרונות התזונה הסינית, בשילוב עם צמחי מרפא שונים, הוכח ככזה שיכול לתרום לך לאורך כל שלבי ההריון, לשמור על בריאותך וכמובן על בריאות התינוק הגדל בתוכך.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: